Godt nyttår!

Fotograf: Dark Dwarf Flickr
Foto: Dark Dwarf, flickr.com

Her kommer en liten oppdatering fra styret med litt mer informasjon enn den dere fikk i postkassene i desember.

Avløpsrørene i hele gården er nå spylt for å forebygge tette avløp. Det er fortsatt viktig å unngå å tømme fett og olje direkte i sluket og å bruke papir for å få bort mest mulig fett fra stekepanner osv før vask. Bruk Zalo eller annet fettoppløsende rengjøringsmiddel og skikkelig varmt vann når du skyller tallerkener og annet med fett og matrester på!

Alle vannmålere er nå byttet og fra 1. januar starter vi med individuell avregning av varme- og varmtvannsforbruk. Forbruket blir avregnet 1 gang per år, eventuell 2 ganger i starten.  Alle leiligheter betaler allerede et a-kontobeløp for dette forbruket over husleien. Det vil snart bli lagt ut et skjema for avlesning av forbruk på nettsiden som skal benyttes ved overdragelse av leiligheter slik at en kun betaler for sitt eget forbruk.

Ventilene som innregulerer gulvvarmen i den enkelte leilighet er nå justert. Dersom du har problemer med gulvvarmen er det viktig at du ikke justerer ventilene selv, men at du kontakter styret (Martina) som eventuelt igjen kan ta kontakt med gulvvarmefirmaet. For innjustering av varmen må bare panelet benyttes. Håndverkerne har også byttet stengeventil for varmtvann i alle leiligheter, mange var korroderte og fungerte ikke.

Siden sist skal alle ha mottatt nye filtre til kjøkkenvifta. Det er viktig å bytte filtre regelmessig. Ta gjerne kontakt med Øyvind i styret (e-post: oyvindbsSPAMFILTER@gmail.com) dersom du trenger hjelp til dette eller dersom du er usikker på hvordan vifte og varmeveksler fungerer.

Hvis du har noen spørsmål eller probleme kontakt gjerne oss i styret på styretSPAMFILTER@klosterenga.no.

Vi har nå gjort en liten oppdatering av nettsidene og har som mål at de skal oppdateres jevnlig. Alle beboere vi har e-posten til er nå registrert for å motta e-poster når det legges ut ny informasjon på nettsiden. Dersom dere ikke mottar varsel eller ønsker å registrere en annen adresse, kan dere gi beskjed på e-post til styretSPAMFILTER@klosterenga.no.

Vi i styret benytter anledningen til å ønske alle et godt nyttår!