Beboerbrev høsten 2020

Kjære alle beboere i Klosterenga borettslag – her kommer en liten oppdatering fra styret før juleferien.

Endring i styret

Siden sist er det en liten endring i styret: Adrian Bråthen har dessverre måttet trekke seg fra sitt verv på grunn av flytteplaner. Vi takker Adrian for innsatsen, og ønsker lykke til videre.

Vi gjør ingen endringer i styret før neste generalforsamling.

Saker vi jobber med

Vi holder til enhver tid på med mange ulike saker, både store og små. En av de større sakene akkurat nå er at vi forbereder undersøkelse og etter hvert utbedring av problemet med vanninntrenging i garasjen. Dette gjør vi i samarbeid med Justiskroken borettslag. I tillegg følger vi opp vedlikeholdsbehov knyttet til heiser, brannvarslingsanlegg og gulvvarmeanlegg, samt et ikke ubetydelig antall henvendelser fra beboere.

Gulvvarme

Nå som det er kaldere i været, har flere oppdaget at gulvvarmen ikke fungerer som den skal. I de fleste tilfeller skyldes dette defekte ventiler, og vi har en avtale med en rørlegger som bytter disse. Oppdager du at varmen ikke fungerer – ta kontakt med styret.

Vi vil utrede mulige utbedringstiltak på det sentrale anlegges snarest mulig over nyttår.

Løpende vedlikehold

Husk å holde sluk på kjøkken og bad åpne ved å fjerne hår, fett og smuss ofte – og særlig i julemat-sesongen! Tette sluk kan medføre store skader, både i din egen og andres leiligheter.

Godt inneklima er viktig både for din og bygningens helse. Hold fettfilteret i viften rent, og sørg for å bytte filtre i viften og i lufteventilene i leiligheten regelmessig. Kontakt styret hvis du er tom for filter.

Vi oppfordrer alle til å olje dørterskel ved dør ut til balkong eller terrasse. Dette er særlig viktig der døren er eksponert for mye vær og vind. Også hengsler på dører og vinduer kan med fordel oljes nå og da.

Sykkelparkering i kjelleren

Drømmer du om innendørs sykkelparkering? Kanskje med lademulighet for el-sykkelen? Vi undersøker nå interessen for en felles sykkelparkering i parkeringskjelleren i forbindelse med at vi vurderer å søke tilskuddsmidler fra USBLs Bomiljøfond. Vi oppfordrer i denne forbindelse alle beboere til å besvare en kort spørreundersøkelse. Undersøkelsen gjelder i første omgang bare Klosterenga borettslag, men det kan bli aktuelt å gjennomføre prosjektet sammen med Justiskroken borettslag. Du finner spørreundersøkelsen her: https://bit.ly/klostersykkel

Lurer du på noe? Kontakt styret, men sjekk gjerne nettsiden først!

Du når styret på styret@klosterenga.no. Det er til tider mange henvendelser, og vi gjør hva vi kan for at alle skal få svar så snart som mulig. Erfaringsmessig ser vi imidlertid at mange kunne ha funnet svar på det de lurer på ved å sjekke borettslagets nettside; klosterenga.no.

Her finner du for eksempel

På nettsiden finner du også informasjon om hvordan du kan registrere deg slik at du får e-post hver gang styret legger ut ny informasjon på nettsiden.

Borettslaget har også en gruppe på Facebook der vi legger ut informasjon, og der alle kan poste innlegg de ønsker å dele med andre beboere (bruk epost for å komme i kontakt med styret): https://www.facebook.com/groups/692531384513868/

Til slutt vil vi ønske alle beboere en riktig god jule- og nyttårsfeiring, og alt godt for 2021.